Ararat zdobyty!

IMG_0155_1200x900Jak donosi Tomek Leśniczak – Ararat zdobyty!

Wyjazd w składzie: Tomasz Leśniczak, Arkadiusz Michalak i Dariusz Maciejewski wraz z ośmioma innych osobami z zespołu Ararattrek zdobyliśmy szczyt ARARATU 5137m n.p.m.

Lot z Berlina do Istambułu mieliśmy z piątku/sobotę 20/21.06. Dalej samolotem do Van a następnie busem 3h do Dogubeyazit. Nocleg w hotelu i rano wyjazd w góry, najpierw busem około 1,5h, następnie przepak plecaków na konie i pieszo do C1 na wysokości 3200m n.p.m. Poniedziałek poświęciliśmy na aklimatyzację tak więc z C1 wejście na 4000m n.p.m i z powrotem. Wtorek z C1 do C2, który rozbiliśmy na wysokości 3900m n.p.m. (dużo śniegu, C2 powinien być na 4100). Z wtorku na środę o 1. w nocy pobudka a o 2. wyjście na szczyt. Po 6,5h marszu o godzinie 8:30, 25.06.2014r. weszliśmy na szczyt Araratu. Pogoda nam dopisała (co widać na fotkach) tak więc szczyt zdobyliśmy bez większych problemów (poza objawami choroby wysokościowej) – wejście łatwe, bez żadnych problemów technicznych.

Ze szczytu zeszliśmy / zjechaliśmy na dupach do C2 a następnie po godzinie odpoczynku zeszliśmy na 2900m n.p.m i przenocowaliśmy w namiotach. W czwartek około 17-tej byliśmy już w hotelu w Dogubeyazit . Kolejne dni to wycieczki po okolicy i przejazd do Van skąd samolotem do Istambułu i Berlina.

W przyszłym roku w planach (jak nie zmieni się sytuacja polityczna) – Gruzja, Kazbek.

Więcej info u Leśny: ynsiel@poczta.onet.pl.         Zobaczcie fotki w galerii: >>>